Det bästa stödet för dina studenter och lärare

Leverera en sömlös upplevelse för studenter, lärare och personal genom att samla alla campustjänster, från klassrums-IT-support till bibliotekstjänster, boendeanläggningar och HR tillsammans med en enhetlig servicekatalog. Detta ökar inte bara samarbetet utan framtidssäkrar också er som organisation.

Förbättra upplevelsen med digital tillgång och tillgänlighet

Föreställ dig att kunna ge omedelbar digital tillgång. Dina studenter kan med enkelhet komma åt information och även få den hjälp som behövs oavsett var de befinner sig. Och hur deras utbildningsbehov ser ut. Genom att effektivisera supporten möter du de förväntningar som ställs. Och förbättrar upplevelsen för slutanvändaren.

Flera kanaler

Låt slutanvändare bestämma om de vill kontakta er via telefon, mail, portalen eller webbformulär. TOPdesk API ger er också möjligheten att integrera med era favorit verktyg.

Främja självhjälp

Gör det enkelt för studenter, lärare, personal och andra användare att söka sig till information och minska volymen av ärenden med hjälp av självbetjäningsportalen och den sökbara kunskapsdatabasen.

One stop shop

Skicka in alla typer av felanmälningar, förfrågningar, bokningar, beställningar och se även dina tidigare registrerade ärenden via TOPdesk självbetjäningsportal.
Profilbild på en glad person som kollar in i kameran
Rapporter och KPI:er

Få inblick i dina prestationer

Placera dina viktigaste mätvärden på TOPdesk-instrumentpanelen och du kan agera direkt när det behövs. 

Visste du också att du enkelt kan integrera TOPdesk med de mest använda Business Intelligence-verktygen som Power BI?

Lärosäten som litar på oss

Handelshögskolan - en väg in för alla serviceärenden med TOPdesk som möjliggörare

Innan TOPdesk infördes på Handelshögskolan användes det ett annat Service Management-system. Utmaningen med det var att det var för dyrt, det var svårt att anpassa och det passade inte riktigt deras verksamhet. Samtidigt var det så att två av deras medarbetare, som i princip hade byggt upp hela IT-avdelningen, gick i pension. Och med excellistor som uppdaterades av deras kära pensionärer var det inte hållbart i längden …

Byggnaden för handelshögskolan
Förbättrade tjänster

Mät kundnöjdheten

Är du nyfiken på vad folk tycker om dina tjänster? Vill du veta hur du kan förbättra dina tjänster? TOPdesk Survey Management ger insikt i kvaliteten på dina tjänster.

Skicka en avisering till slutanvändaren med en länk till en specifik undersökning. Uppgifterna lagras centralt i TOPdesk direkt. Du kan använda data för att generera omfattande rapporter som ger en bra grund för att förbättra dina tjänster.

TOPdesk Survey Management | IT Software
upphandla ärendehanteringssystem
Dra nytta av automation

Frigör tid med hjälp av automation

Zervicepoint hjälper dig att automatisera och ta hand om tunga, repetitiva uppgifter. Skapa en beställningsportal för alla dina tjänster, hårdvaror och automatisera lösenordsåterställningar, skapandet av konton och underhåll av tillgångar. För bästa möjliga upplevelse kan TOPdesk och Zervicepoint sömlöst integreras.

Dra nytta av ai

Ökad tillgänglighet 24/7

Kommuner och andra organisationer i offentlig sektor tenderar att ha höga volymer med ärenden och frågor samtidigt som resurserna ofta är begränsade.

Tack vare Ebbot kan ärendemängden minskas och du blir mer effektiv. Ebbot avlastar dina handläggare genom att hanterar de enkla repetitiva ärendena. Och dina slutanvändare kan kontakta ditt företag 24/7. Vilket gör din verksamhet tillgänglig.  

Lyckosamma kundstorys

Vanliga frågor och svar

EU:s allmänna dataskyddsförordningar (GDPR) trädde i kraft under 2018. Om du använder ett program som TOPdesk registrerar du information om andra personer, vilket gör dessa regler relevanta för din organisation. Denna information tillhandahålls för att hjälpa er efterleva GDPR.
 

När en serviceavdelning arbetar med flera verktyg, är stabila integrationer nödvändiga för att förhindra förlust av information. På TOPdesk vet man hur viktigt det är att mjukvaran fungerar bra med dina andra verktyg. Därför har man infört standardiserade och dokumenterade API:er för TOPdesk: ett gränssnitt som öppnar upp TOPdesk och låter andra verktyg kommunicera sömlöst med vårt – utan komplicerat skräddarsytt arbete.

Vi erbjuder redan ett antal standardintegrationer som Active Directory, SCCM, SCOM, TeamViewer, slack och Microsoft Skype/teams. Tack vare API:et kan du nu självständigt utöka dina TOPdesk-funktioner och bygga integrationer, vilket gör livet enklare för dig och ditt team.

Kanban
Kanban är ett verktyg för att hjälpa er att visualisera alla tänkbara uppgifter, stort som smått. Det kan handla om allt från hur du skall planera upp din dag till mer komplexa deluppgifter som berör hela organisationen – och allt där emellan. Verktyget är flexibelt och går att anpassa så att det passar just er organisation.
Här kan du läsa mer om kanbans >

Planeringstavla
TOPdesk har även ett verktyg som vi kallar för ”planeringstavlan”. Med hjälp utav planeringstavlan får ni direkt en översikt över era kollegor och arbetsgrupper med en snabb överblick. Planeringstavlan är ett perfekt verktyg för att hålla koll på era uppgifter så att ingen uppgift blir hängande; ni kan snabbt ta hjälp av varandra i planeringen om något oförutsett händer och arbetsuppgifterna behöver planeras om, med ett visualiseringsverktyg som planeringstavlan får ni stenkoll direkt.
Lär dig mer om planeringstavlan >

Vill du veta mer? Fyll i formuläret så kontaktar vi dig.